Volgers

maandag 4 januari 2021

2021-01-02 | Fris begin van het nieuwe jaar


 Ik ga weer

Voordat ik mijn voeten onder tafel schuif bij mijn schone pa deze middag, zet ik eerst wat stappen in mijn Achterhoek. Ik hou het dichtbij huis gezien de tijd en kies voor een korte route van Mooi Achterhoek en wel Gaanderen, rondom de Bielheimerbeek. Ruim 10 km, is te doen voordat ik spic en span opgepoetst in de auto moet stappen voor de nieuwjaarsborrel. 
Ik start vroeg en het schemert nog als ik van start ga bij Het Onland. Vanaf hier is ook het klompenpad Ganderpad te bewandelen, da's er één voor de volgende keer, ook al heb ik 'm al eens gewandeld. Toch blijft ieder route in elk ander jaargetijde zo anders, dus deze bewaar ik voor spoedig.
 

 

Als eerste leg ik mijn wandelsteen neer bij bovenstaande herberg, veilig in het raamkozijn bij de deur, dan is dat maar gedaan, want ik heb 'm op mijn vorige tocht kats vergeten weg te leggen, dus dat gebeurd me niet weer!
Vanaf hier neem ik de route rechtsom en ga gelijk het schouwpad op langs de Beneden Slinge. Via buitenweggetjes gaat het richting Gaanderen en volgt er een klein stukje bebouwde kom. Met grote regelmaat passeer ik de klompenpadbordjes en herken zelfs regelmatig de plek waar ik loop 😊, zelfs nu ik de andere kant op loop! 




Ik schrijf het vaker, het loopt altijd lekker als je ergens bekend bent en zo weet ik dus ook waar ik mijn thee dadelijk nuttig. En bij gebrek aan een bankje en boomstam, een slagboom kan ook prima als tafel dienen.
De dag begint frisjes, maar droog vanochtend, maar na mate de tijd verstrijkt wordt het mistiger en begint het zachtjes te regenen. Maar ik ben te lui om te stoppen om mijn plu te pakken en doe het af en toe wel met de capuchon (al vind ik dat een onding als brildrager). Ach, ik loop hier ook niet voor de mooiigheid, dat station ben ik allang gepasseerd nu ik vervend wandelaarster ben 😊



Wanneer ik het eindpunt in zicht krijg ben ik het bosgebied met z'n stroompjes, vistrap en de oude loop van de Bielheimerbeek weer voorbij. Bekijk de bijgevoegde video's, en zie hoe prachtig het hier is. En ook nu, ook met wat regen en gespetter, kale bomen en struiken, zonder zonnetje aan de hemel. Dit was een mooi en rustig rondje, een goed beginnetje van het nieuwe jaar. 


Allemaal gelukkig nieuwjaar met heel veel wandelplezier, geniet en blijf gezond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert, bedankt!