Volgers

woensdag 12 oktober 2022

2022-10-08 | De boer op


 Prachtdag

E I N D E L IJ K! ๐Ÿ˜Ž ๐Ÿท Wij gaan weer met z'n tweetjes een rondje aan de wandel. Nou is mijn "wandel" gewoon doorgelopen in d'r uppie de afgelopen weken, maar vandaag ga ik weer in het goede gezelschap van mijn eigen familie DNA, Bikkel Brigitte, kortom BB! En om alles soepel te laten verlopen, zij heeft de route gekozen, zij zorgt voor onze innerlijke mens en ik maak de film en gehoorzaam gewillig. Kortom, da's zoals het altijd gaat, dus vandaag is/gaat het niet veel anders ๐Ÿ˜„ denk ik.
Niet veel! Ik was net een heel klein beetje eerder aanwezig op de startplek, wel 3 minuten ongeveer en dat gebeurt vrijwel nooit, en dus slingeren wij alweer voor negenen onze benenwagens aan. BB kiest, we gaan dus rechtsom!

 

Het is herfst en dat zie je, dat ruik je en dat voel je. Een prachtige herfstdag om even een wandelingetje te maken. En hoe makkelijk willen wij het dan hebben? Dus gewoon even bij Mooi Achterhoek op de website kijken voor een leuke route in ons mooie Gelderland! Goed gedaan BB! Prachtige route! De omschrijving voldoet volledig! Leuke kleine zandwegen, half verharde paden, kleine en minder kleine bospaden tot zelfs "een zoek het bospad-pad" ๐Ÿ™ˆ. De Oehoe hebben we net gemist, maar het bankje achter de uitkijktoren "Museum" hebben we wel enige tijd gezien en bezeten. Tja, de koffie en de cake moet natuurlijk ook op.


Vele km's hebben wij reeds in deze omgeving onze voetstappen gezet, menig pad reeds bewandeld. Vaak kruizen de paden, routes en wegen elkaar dan wel ergens, maar vandaag is het grotendeels een verrassing voor ons. En een hele mooie ook nog. Het weer voldoet aan ieders verwachting en de natuur en entourage eveneens! Gewoon lekker de boer op! 
En zoals eerder gezegd, het is herfst en zo belanden wij met regelmaat links en rechts in de berm, achter de boom of waar dan ook om "de paddenstoel" op z'n moois vast te leggen op de gevoelige mobiele telefoon of koelkast. Meestal hang ik als laatste van ons twee boven het hoedje van de stoel en krijg ik ondertussen voldoende aanwijzingen hoe ik
๐Ÿ„ het beste kan filmen en vanuit welke hoek ๐Ÿค”. 


We huppelen rustig verder terwijl we ieders interessante privรฉleven nog even kort en stondig onder de figuurlijke loep nemen en bespreken. Onze conclusie: Wat hebben wij het goed samen ๐Ÿ˜๐Ÿ˜! Het is alweer een half jaar geleden dat we onze camino liepen, dat was fantastisch, maar ook deze dag, deze route, is genieten! Onderweg zijn we de bordjes Scholtenpad en Kommiezenpad met enige regelmaat al gepasseerd, wandelingetje t.z.t. waard. Ongezien betreden wij kurz danach deutscher Boden, heel herkenbaar aan de Strommasten aus Holz. We slingeren langs de grens op zoek naar een bankje. Want Nachmittag had begonnen, dan knagen er maagjes. Die schรถne groแบže rote gartenbank voor de groแบže Stall der Farm vindt BB niet privat genug, doorrrrrr..... Tot haar blik 1.5 km verder op een mini tweezitter valt ๐Ÿ˜ฆ


https://www.youtube.com/watch?v=T1v4etEfENo

Uiterst voorzichtig peuzelen wij onze lunch, groeten menige passant, jong und alter, mit und oder Hund, mit und oder Fahrrad, en stappen de laatste km's weer het grindpad op. Of toch niet? Rondje van de zaak, ๐Ÿ™ˆ in de achteruit, gewoon langs het bankje van net, het Hollandse fietspad op! Nu hebben we mede wandelaars, een stelletje die de pas er goed in hebben. Ik laat ze passeren terwijl ik mij verdiep in de gele malusappeltjesbomen. BB stapt stevig verder met hen op d'r hielen. Ik grinnik al in mezelf, want het zal me niets verbazen als ze een heel gesprek met mij aan het voeren is......  ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
En zo struinen we verder over kleine boerenweggetjes met prachtige boerderijen, weides met koeien, schapen, paarden en ons eigen, ezels ๐Ÿ˜Š. Maar voor vandaag waren we uitgeslapen, slim en pienter genoeg, want bij een paar meters verkeerd lopen is het gebleven. 



Mooi Achterhoek, chapeau! Fantastisch mooie route. Toppertje!  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert, bedankt!