Volgers

donderdag 29 augustus 2019

2019-08-29 | Je bent nooit te oud om ....

...... of toch wel?

Sinds zaterdag niet meer gewandeld. Vandaag moet het er echt weer van komen, want er raast teveel door m’n hoofd wat ik stil moet zien te krijgen. Welke route neem ik? Da’s een goeie. Tja..... ga ik voor veel kilometers en/of vertrekpunt dichtbij huis? Of toch maar.......
Tja..... ik heb er nog maar een nachtje over geslapen.
Vanochtend was ik er zeker van: TOP Zeddam - Sydeheimroute 14 km, prachtig door ons mooie Montferland. Enkele ogenblikken later dacht ik aan Duinen, kolken en kastelen route 22 km, startpunt Keppel e.o. Toch nog even internet erop nalezen voor eventueel nog betere opties, keuzes, keuzes, keuzes 😏😏😏.
Hoe voel ik me vandaag? Gister had ik veel pijn, vandaag gaat het gelukkig wat beter. Paar pillen extra en ik ben eruit, ik ga voor de 22 km. ‘t Is tenslotte prachtig weer vandaag, niemand verder thuis, ik heb de dag aan mezelf. Lekkerrrrrrr....


Panda in de berm langs een klein weggetje in Laag Keppel, da’s mijn startpunt van deze route geworden (heb ik zelf beslist 🙃). De omgeving Laag- en Hoog- Keppel is prachtig, ik heb er al menige voetstap gezet, menige wandelroute van het internet "geplukt" en bewandeld. Via de bossen van Landgoed Keppel, langs de aspergeboerderij De Stokhoven richting Hoog Keppel. Ik wijk ietwat af, slingertje naar rechts (leeftijd?) en loop dan over het kerkpad iets omhoog en langs de veelal (zeer) oude graven. Waarom trekt zoiets toch altijd? Of is dit mijn tic? Ik snak bijlange na niet naar een plek hoor!


Centrum 😄 Hoog-Keppel verlaat ik via het erf van een woning aan de Dubbeltjesweg. De naam van de weg slaat totaal de plank mis wat de waarde van de huizen hier betreft. Weer verhuizen dan maar?
Huis/Kasteel Ulenpas komt in zicht. Ik had er nog nooit van gehoord, ook niet na 21 jaar inwoner te zijn van de Achterhoek, dus weer iets ontdekt en geleerd. Ik ben dus nooit te oud! 
😄😊👍

Kasteel Ulenpas: herbouwd 1660

Door Sturm, J.; Jobard - Het Gelders Archief, Publiek domein, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5614857

Het tempo ligt weer eens niet hoog daar er natuurlijk weer gefotografeerd moet worden. Nou was dat vanochtend nog wel een dingetje 😮. Zegt ie (lees camera) op ‘t moment dat ik druk “kaart geblokkeerd”. Denkt de Samsung camera nu opeens een mobiel geworden te zijn (🙃😍😮😶)? Het moet niet gekker worden 😮. Blokkeren doet altijd alleen mijn IPhone! Oké, hoe krijg ik dit weer voor elkaar? Beter gezegd: hoe los ik dit nu per direct op, want fotograferen is één met wandelen bij mij. Ik heb ooit eens de handleiding van de camera gedownload, maar ja.... is dat handig nu? Inloggen thuis via mijn IPhone kan wel, maar da's me ff teveel gedoe nu. Moet makkelijker kunnen! You tube kan/heeft alles (waar dacht je dat mijn wederhelft alles van geleerd heeft? 🙃😄😊), heeft vast ook wel een oplossing voor mijn SDcard. Goede keuze! Opgelost, hoe simpel kan het zijn 😊? En doorrrrr........


Het is heerlijk stil in het bos. Op één dame met grote viervoeter na ben ik tot aan Hoog Keppel niemand tegengekomen. De Achterhoek ontwaakt. Het bos geurt ochtend, dauw, zomer en herfst tegelijk. Het geluid komt hoofdzakelijk van vogels, vallende bladeren, boomvruchten en de regendruppels die topzwaar geworden zijn op de bladeren. Het is nog bewolkt met een fijn temperatuurtje van zo'n 19-20°C. Geen vest nodig, alleen bermuda, shirt en dagrugzak. Het loopt zo ook lekker weg en voor mezelf heb ik beslist dat ik bij zo'n negen kilometer het eerste de beste bankje mij toe-eigen. De weg tot aan die negen kilometer vul ik met fotograferen, veel sanitaire stops (gaat met gemak hier, er is bijna geen mens te bekennen vanochtend) en genieten van de omgeving.


En dan loop ik in Hekenbroek. Ook hier had ik nog nooit van gehoord (achteraf wel, maar niet opgeslagen 😁), maar vanaf vandaag ga ik het ook nooit meer vergeten, echt niet! Wat loop je je (lees: ik) hoofd lekker leeg van wandelen 😒😒😒. Ja, daar komt ie, mijn zwart/gele Ray ban zonnebril op sterkte heeft de poten genomen! K.. 😱😱😱!
Jaha, deze lag ook aan het touw (een rode nog wel). Alleen het touw gleed telkens van z'n pootjes en dus had ik 'm met touw en al weer op z'n ouwe vertrouwde plek opgeborgen, tussen de knoopjes van mijn shirt. K.. 😱😱😱!
Oké Jo, denk na 💭💭💭
💭💭💭💭💭💭💭💭💭 !!!
Volgens mijn GPSOdometer heb ik ruim acht kilometer gewandeld. Dus rechtsomkeer, terug!! Er zit niets anders op dan geen bankje zoeken, maar een ontsnapte zonnebril.

Toen ik 'm nog had.......Deze dus, gezocht!
Juni 2019, gelukkig heeft ie het PP meegemaakt.

In de hoogste versnelling draai ik me om en wandel al kijkend en speurend van links naar rechts. Terwijl mijn brein overuren maakt (dat terwijl ie net wat tot rust was gekomen) slinger ik mezelf weer eens van alles naar mijn hoofd. Hoe stom Jo kun je zijn? Ken je die van die ezel? etc. etc. etc.
Ja, wat schiet ik hiermee op? Niks, nope, nada, nul. Kijk gewoon goed om je heen, waar heb ik getoiletteerd, waar was het zoveelste fotomomentje?
Mijn hoofd is dan wel heel druk nu, mijn benen zijn echt even aan rust toe, met of zonder zonnebril. Oké, ik gun mezelf een kwartiertje rust. Bakkie thee, banaantje en
doorrrrrr!

Wie is een koe?
Wanneer ik Hoog-Keppel bereik besluit ik maar te lunchen bij de kerk. Wie weet helpt het 😕😕😕. De kans dat ik m'n zonnebril nog tegen kom wordt met de meter kleiner. Ik heb me ook suf geprakkeseerd waar ik 'm in mijn shirt heb gestopt, maar helaas, mijn brein laat me in de steek, geen antwoord.
De laatste kilometers door het bos probeer ik een plan te bedenken hoe ik dit oplos, denk aan boswachters, Facebook, zaterdag opnieuw de route lopen.

Tevens troost ik mijzelf met het feit dat ik deze bril al heeeeel lang heb (maar toch 😕😕😕).


Gelukkig staat Panda nog wel op mij te wachten en ietwat uit mijn doen en niet geheel uitgerust, keer ik huiswaarts. Eerst maar eens een douche en ff zen.
Wanneer 💓je thuiskomt stelt hij voor het gehele traject nogmaals te fietsen. Twee zien er meer dan één, dus wie weet....... Maar nee hoor, waarom zou ik eens geluk hebben 😞?
Rest mij nu nog een opsporingsbericht op Facebook te plaatsen en hopelijk wil een ieder 'm delen en leidt dit tot een happy end en leven we nog lang en gelukkig samen.
Voor wandelaars en fietsers, van Laag naar Hoog

Zo begon mijn dag en wandeling best goed met een niet lekkende waterzak (vandaag zelfs in plasticfolie gewikkeld, want het zou mij niet weer gebeuren dat....) en een snel opgeloste blokkade van mijn fotocamera, maar eindigde die iets minder vrolijk door een niet volledig gewandelde route door het gemis van mijn zonnebril. Helaas. Wel ben ik vandaag goed in beweging geweest, 16 kilometer met de benenwagen en daarna nog eens op mijn ijzeren ros.

Blijkbaar ben ook ik nooit te oud..........


My middlename is.....

G E Z O C H T

Zie in de volgende blog mijn opsporingsbericht.
https://jolandawandeltverder.blogspot.com/2019/08/2019-08-30-help-zoeken-aub.html

Indien mogelijk, graag zoveel mogelijk delen in de omgeving Laag en Hoog Keppel, Hekenbroek e.o.
Mijn dank is groot (1.72 mtr 😀)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert, bedankt!