Volgers

woensdag 29 december 2021

2021-12-29 | Nog ééntje....

 


Letste van 2021? 

Nog een paar stappen en we wandelen het nieuwe jaar in. Maar natuurlijk niet voordat Brigitte (BB) en ik samen nog een rondje maken! Mooi Achterhoek heeft pas een nieuwe korte route gemaakt en die testen wij graag even uit, Beltrum...... wie koompt eran!
BB staat weer net één tel eerder dan me and my Panda al te wachten onder het toeziend oog van de Onze Lieve Vrouwe ten Hemelopneming op de P en appt me natuurlijk haar locatie even door. Heel handig, weet ik tenminste of ik goed sta
😉. Terwijl we onze bagage uitladen gaat het geratel van start...... en niet veel later ook onze benen. Vandaag een vrolijke wandeldag! Niet vanwege de grijze luchten en het gespetter met af en toe een klein buitje, maar vrolijk vanwege onze oh zo fris en opvallende Mac in a Sacs. Mijn knalroze tic voor bovenkleding zal jullie inmiddels bekend zijn, BB valt nu op in haar eigen favoriete kleur........ oranje! Goed haar dag, haar feestje, haar route, dus ik beslis we lopen linksom!

 

Vandaag bijna 12 km kronkelen over kerkepaden, zandweggetjes, soms modderpaden, kleine boeren klinker- en asfaltweggetjes. Langs fraaie boerderijen, nieuwe natuurgebieden en bossen. Het weer is typisch Hollands en winters, grauw, grijs met een beginnersbuitje, maar het is alles behalve koud en fris met 8℃. En begint bij ons de hitte toe te slaan, dan gaan de gesprekken al snel over onze kledingkeus en de vragen die we regelmatig op FB voorbij zien komen; "wat aan te trekken tijdens een wandeling in de regen?" (in dit geval). 
Goed opsomming dan maar bij gebrek aan andere zinnige woorden, want daar was de route iets te kort voor en het weer te grauw voor flitsende filmshots. 
Onze kledingkeus²⁾: Wandelbroek (dikkere versie) met lange benen, lange onderbokse voor mij (leeftijd
😊), terwijl BB met haar normale sexy onderhöse toekan. Voor mij eveneens lange armen, mijn heerlijk wollen Icebreaker borstrok (jaaaaa ik had er vroeger echt één, twee, drie....) en wederom is BB de bikkel voor de korte armen versie. Verder dragen wij een vest, ik vandaag fleece en BB de fijnste die er is, één van Icebreaker. Nee, we hebben er geen aandelen in, maar echt, kost een paar cent, moar dan hei ook wat. Vandaag hebben we beide hoge wintersokkendag. Normaliter is BB van de fingersokken en ik ben van de merinowollen, maar immer winterversie! Scheelt weer wandelwol¹⁾ proppen en stoppen! En als kers op de Van der Valk appelmoes, slagroom op 't taartje, dragen we beide vandaag onze vrolijke Mac 😊


Lang leve de kleurtjes, die vallen altijd lekker op, zeker op een dag als vandaag met al het grijs op de achtergrond. Maar er valt wel meer vrolijks te spotten, daar heb ik BB voor. Die springt bij het zien van geel/oranje gelijk weer links en rechts de bosjes in en trilt van geluk. Hoe heet dat paddenstoeltje/zwammetje ook alweer............
🤔🤔? En zo zie je, van wandelen krijg je goede ogen en betere hersencellen! Wij laten alles even tot rust komen op een heerlijk koude, natte, ijzeren picknickset. De komo houdt de bokse droog, de koffie warmt ons innerlijke. We plannen onze camino 2022 terwijl de kokosmakroontjes langzaam in onze maagjes verteren. Wat hebben we toch een leuke hobby 😍.
We pakken weer in, kijken vast goed naar rechts, daar waar we zo dadelijk de weg op komen over zo'n 450 mtr. Maar elke meter die Mooi Achterhoek heeft uitgestippeld dient gelopen te worden! We betreden wederom een nieuw natuurgebied, dit keer met één of ander grote holenheuvel. Geen idee 
🤔 wat het is, geen bordje gezien en Google noch elke of welke andere zoekmachine dan ook, weet 't antwoord. Dus doorrrrrr........ de bosjes weer in op de hurken voor het geweizwammetje.


Brigitte is de voorloper en pauzeregelaar, mag ook van bankje naar bankje als ze het even niet meer trekt, maar vandaag gaat het best wel voorspoedig. Even zaait ze twijfel bij het zien van een bankje met het prettige uitzicht op onze lieve Heer himself en de roep van lunch vanuit onze rugzakken. Maar dit gaat 'm niet worden, 't is nog geen 12 uur, doorrrrr......... Gedwee sluit ik me aan. Maar de roep van ons brood wordt gehoord en de volgende bank is de onze, zoals al eens eerder in april vorig jaar. Toen scheen lekker het zonnetje, nu zijn we het 🌞 zelf. 
De maagjes gevuld, de rugzak iets lichter en de kerk van Beltrum in 't zicht. Wanneer we onze bolides begroetten slaat de kerkklok enen en denkt mijn ene hersencel, hop..... videootje.... leuke afsluiter, die van vanochtend negen uur heb ik ook....... maar ja, één slag 😏.....het dringt wat laat tot me door 
🙈, ik ben te laat!


Ik was te laat voor het leuke eindshot van de kerkklok, maar ik was ruim op tijd vanmorgen voor deze wandeling samen met Brigitte. Ik ben ook op tijd om jullie allen een goede jaarwisseling te wensen en een fijn, gelukkig, gezond, liefdevol en positief nieuwjaar!
We hebben er weer vrolijke kilometers gezwets van gemaakt en gaan 2022 weer vele km's samen op pad! Zo ook van Porto naar Santiago de Compostella als de wereld alsjeblieft een klein beetje mee blijft werken! Fingers crossed!



¹⁾ Wandelwol, voor sommige van jullie een heilig middel lijkt het. Soms ook voor mij, maar daarom prefereer ik de wollen wintersokken. Die zijn al dikker van zichzelf, dus hoef ik bijna nooit ergens iets te proppen.
²⁾ Een paraplu en wegwerpponcho behoren tot onze standaard uitrusting.
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verslag en filmpje! Die muur met gaten is een zwaluwenwand :-) Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert, bedankt!