Volgers

dinsdag 9 juni 2020

2020-06-09 | De lelijkste

Of minst mooie

Mijn lieftallige wederhelft moet in Nijmegen zijn vandaag, dus even meeliften en ik ga een stukje Romeinse Limespad lopen. Liefst zou ik weer aanhaken in Kleve, maar Duitsland voelt nog niet zo lekker, de andere kant dus maar op. Arnhem, ik kom eraan!
Start 9:19 uur vanaf de Zandsestraat in Bemmel. Vrijwel direct loop ik een natuurgebied in, Het Neveldveld. Links vele rijen kassen met .... wat eigenlijk? Ik volg even het water en bij de brug gaat het al mis πŸ€”. Huh? Rechts en voor me een wit-rode markering. Goed, immer gerade aus dan maar. Guru deelt deze mening niet, maar die lap ik aan mijn wandelschoen en loop lekker tussen de fruitbomen door. Uiteindelijk komt het altijd weer goed, zo ook nu πŸ™ƒ.

 
Goed, tot zover was het leuk, dikke kilometer Betuwe. Vanaf nu..... ja, wat zal ik er van zeggen? Loop gewoon door, blik op oneindig en gaan, zet die stappen, je moet tenslotte naar het eindpunt, nog dik 17 kilometer verderop. En blijf hopen dat het mooier en leuker wordt. Maar dat wordt het nog lange niet, nog lange niet......
Maar denk positief! Mijn gedachtes; “Als ik de camino loop zal er ook wel eens een minder leuk stuk zijn en moet ik ook door!” “Het Pieterpad heeft niet één zo’n saaie, zeg gewoon lelijke, route.” 
Nu vind ik deze route niks, maar bedenk als je het hele Romeinse Limespad in één keer achter elkaar loopt, zoals ik het Pieterpad heb gedaan, dan is een keer een minder mooie route niet zo erg, want morgen wordt het mooier en gister was het prachtig. Zoiets. Maar nu..... aan alle Romeinse Limespadlopers, loop deze niet! Sla gewoon over, neemt niemand u kwalijk.


Maar “ieder nadeel heb z’n voordeel”, ik had stevig de pas erin! En da’s wel eens anders 😊Wanneer ik eindelijk de kerk van Elst zie verschijnen fleur ik wat op, al is dat maar voor heel even, want de weg er naar toe 😫😬. Gelukkig slaat de kerkklok 11 uur wanneer ik ‘m bereik en loop ik iets verder dan de eigenlijke route en beland zo maar op een terras. πŸ€—πŸ°☕️
Rondje om de kerk leidt naar de Mozartstraat (ach, wie kent ‘m niet) en die ‘s heel lang en lelijk. Het volgende stuk; De naam beloofd wat, Het Romeinse Lint, maar da’s dan ook alles. Eenmaal in Arnhem wordt het er niet beter op. Links, rechts, maakt niet uit waar, hier hebben die Romeinen echt geen plezier beleefd, geloof me ☹️. Er is nog geprobeerd het wat leuker te maken door de route langs wat huizen aan een grote waterpartij ('t Vlot) te laten lopen, maar de bordjes-/stickerplakker was ook het pad hier al kwijt, of ligt 't aan mij? 


Yes, groen, gras, water, buitengebied, schouwpad. Dat laatste is vaak niet mijn favoriet, maar nu meer dan welkom. Gelukkig πŸ™ƒ heb ik nog een kleine tien kilometer te gaan, nu begint het leuk te worden πŸ€—. Helaas, pad op, asfalt over ☹️πŸ˜–, maar de komende kilometer is ook zo slecht nog niet. En...... er staat een bankje, ook wel fijn bij 14 km.  
Mijn Apple aan het sap, ik ga voor de broodzak en kijk wie er zoal passeren. En dat zijn er nogal wat. Alle varianten plus één hele irritante nieuwe vader met vrouw achter de kinderwagen en een defecte volumeknop. Waarom moet de rest van de wereld, goed, de Betuwe of is het al Liemers (?), meegenieten van zijn gesprek met één of andere collega of werknemer? 🧐☹️πŸ˜– Besteed aandacht aan je vrouw en nieuwgeboren baby!
En doorrrrrr........ 


Ik verlaat de optrekjes met rieten daken (de eis hier blijkbaar) en stort me op de saaie komende kilometers. Nog maar 5 te gaan! πŸ™ƒ
Het mooiste (nou, één na ....) is toch echt voor het laatst bewaard, bij de waterzuivering rechtsaf. EΓ©n of andere πŸ’ heeft hier een soort van park aangelegd. Totaal mislukt, al is het wel groen, dat dan wel. Na een paar honderd meter gaat ‘t pad linksaf, de eindstreep voor vandaag, en gehaald. Rechts is pannenkoekboerderij De Steenen Camer (met C, geen K meneer wandelnet!), lekker gesloten πŸ˜‚πŸ€£πŸ˜‚. Maar mij maak je niet meer gek na zo’n route, lange leve de inhoud van mijn kleine vriend, ik zit het wel ff uit op de picknickset hier tegenover en wacht tot mijn ridder mij komt redden.


Nog nooit eerder heb ik zo'n vreselijke route gelopen, maar da's natuurlijk mijn mening en beleving. Zo zie je maar, voor alles is een eerste keer. Voordelen van deze dag: ik heb wel weer 19 km bij mijn teller geteld (en heb ik het Aamsepark zelfs nog niet eens meegewandeld (heerlijk rustig park πŸ§☹️πŸ˜– met een school schreeuwende kinderen), ik heb de dag sportief doorgebracht, ik heb altijd de foto's nog en ik hoop er weer een leuke blog over geschreven te hebben. Kortom, was weer een positieve dag πŸ˜‚



Ter info: Ik respecteer en hanteer de regels m.b.t. het coronavirus daar waar nodig is als het vreemden/passanten betreft. Daarnaast kan ik prima zelf mijn eigen grenzen bewaken waar nodig. Hopelijk voorkom ik hiermee dat enigen van u denkt dat ik roekeloos te wandel ga, alles behalve dat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert, bedankt!