Volgers

maandag 25 november 2019

2019-11-25 | Combineren

Praktisch wandelen

Zevenendertig minuten over acht, ik start mijn GPSOdometer en vertrek. Mijn voeten in de Gehwohl voetcrème, diclofenac gel, tape van welk merk en welke kleur dan ook, de paracetamolletjes erin, stukkie schoap in de sok, in mijn "nieuwe" hoge Meindls en gaan. Wat is wandelen 🐾 toch een gezonde bezigheid 😀😂.
De route is duidelijk, linea recta naar mijn ex (aan de andere kant van het centrum) en mijn zoon, want we hebben dadelijk weer eens zo'n gezellig keukentafelgesprek. De kaartenapp van Apple geeft mij twee opties: 1:14 min 5,5 km of 1:15 min 5,6 km. Maar JoJo weet het beter, heus
😊, gewoon de spoorlijn volgen, is echt korter! In 58 min 4.9eneenbeetje km 😊.
Lekker tempo voor mij zo over het asfalt, niet slecht en dat met zelfs twee stops
(stopjes!) om mijn rechtervoet van iets meer bloed te voorzien en dus mijn veters iets losser, en daarna nog iets losser, te strikken. Eén voetgangerslicht komt op mijn pad (kruising Terborgseweg-Ambachtstraat) en zodra het licht groen is dien ik het verschrikkelijk op 'n loop'n te zett'n (wandel stevig door ❗❗), want net na de helft van de weg springt het alweer op rood. Hoe doen onze oudere en minder goed-te-been-medemens dat? Gemeente Doetinchem heeft hier nog iets te doen! Gelukkig kwam er nu geen vrachtwagen aan! 

  

Even verderop volgt nog zo'n prachtig Doetinchems fiets- en wandel-wonder, de slingertunnel van de Oosterlijke rondweg die onder de weg door gaat, dus eerst omlaag en dan.... precies, omhoog. Ook heel handig voor onze rollator-ouderen. Terwijl de eindbestemming nadert overpeins ik deze dilemma's nog even en dan is het tijd voor twee uurtjes rust voor de beentjes. Na het gezellig samenzijn met o.a. meneer keukentafel vertrek ik weer huiswaarts via dezelfde route. Weer trek ik een sprintje bij het voetgangerslicht en ook nu, nu ik weet dat ik hard moet lopen, red ik het niet in de groene tijd 😦.
Grote voordeel hiervan is wel dat ik direct op temperatuur ben en alles wat een rits heeft
dan ook gelijk maar open gooi (excl. mijn broek, voor het geval je dit al dacht 😃). Luie Everdina 🌞 werkt ook wel ietsjes mee en zo heb ik vandaag toch maar mooi weer de nodige vitamientjes binnengehaald, de nodige calorieën verbrandt, mijn hoofd lekker leeggelopen (ik? 😂), mijn gymoefeningen voor vandaag weer gedaan en meneer keukentafel aan het werk gezet. Tien-eneenbeetje echte kilometers op de teller, weer heerlijk fris gewandeld! Hoe fijn kan een dag beginnen...... 😍 😎
Alsof ik het zelf heb bedacht 😀

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je reageert, bedankt!