Volgers

maandag 6 september 2021

2021-09-04 | Yes! Ze is er weer 🐷


Ik fade 't geluid wel weg 🙊

Brigitte wil wel weer eens proberen een wandelingetje met mij te maken. Niet gelijk al een te lange route, maar Mooi Achterhoek heeft ook voldoende keuze in kortere rondjes, dus Haarlo, we komen eraan! 
Klokslag 9 uur lost ons startschot vanaf TOPPUNT Prinsen en na het achterlaten hier van mijn wandelsteen, slingeren wij onze benenwagens aan en lopen vandaag de route tegen de klok in oftewel linksom. BB heeft het nog ietwat frisjes en houdt de piep'n nog an de bokse, terwijl mijn korte benen de kans vandaag krijgen nog enige zonnestralen tot zich te nemen om nog verder te kleuren. De benen van mij kunnen beter tegen de frisheid die deze ochtend ons biedt, 't is nog maar 13℃, maar mijn arms hoalt nie van keulte, dus die nog even in 't fleece. Maar zweten is nb verplicht als je beweegt 🥵
(ik ben zoooo warmbloedig 😊), dus duurt 't maar ff of 't fleece verdwijnt ook alweer aan mijn kleine vriend. Zo! Da's pas fijn.

 

Via Erve Veldink verdwijnen wij het bos in en bij het oude kerkje, de Kluntjespot, lachen wij ons de boerenweg weer op. Al ratelend gaat het verder, op naar Landgoed Wolink. En is er bos, en gezien de tijd van het jaar, dan zijn er vast wel paddenstoelen te vinden. BB meldt dat ik gewoon mijn ding kan doen, ze is er nu toch bij, dus zij let wel op. En zo geschiedde. In no time hangt ze op de kop, links, rechts en achterstevoren in de berm om alles weer vast te leggen wat bij herfst hoort. Ietwat onstabiel na al het gebuk komt ze dan overeind om weer met beide beentjes en een scherpe blik verder vooruit te kunnen. En zo gaat het door, en door, en door, en door........ De doorkijkjes zijn mooi wanneer we een opener stukje bos passeren en zo knip ik weer de plaatjes aan elkaar en meer en meer en nog één.... Nu met m'n nieuwe IPhone 12 Pro worden de foto's en filmpjes er (hopelijk) nog beter op, al moet ik nog wel ff oefenen, want ook alle tips en tricks heb ik nog niet geheel uitgeplozen en onder m'n knie, maar dat heeft iets met grijze hersencellen en leeftijd te maken. Maar goed, oefening....... Bij het eerste videoshot sein ik BB in dat het misschien handig en verstandig is even de volumeknop naar nul te draaien, maar dat blijkt nog wel een dingetje te zijn vandaag 
🤔🤭, dovemansoren (oeps of mag dit ook niet meer 🤔)?


De route is prachtig. Via bos met mooie weides met en zonder vee, prachtige optrekjes en slootjes, een oversteekplaats met hekjes en loslopende koeien 
😂, kleine boerenweggetjes en zelfs een heus vlonderpad. Maar pas op, daar heeft iemand teveel gewicht gelegd op een enkele plank.
Nu BB er weer bij is zijn de taken ook weer helder en duidelijk verdeeld tussen ons. Mijn kant is weer de mijne en jouw kant¹⁾ is weer van BB en zo bepaalt ook zij de rust, de plek en niet geheel onbelangrijk, de versnapering 😍! De mojitocake smaakt lekker en de tweede plak zelfs nog beter. Ondertussen groetten we één en ander wat voorbij komt en overpeinzen we later samen verder over de opmerking van mevrouw: "Heerlijk in de zon.....", terwijl één hele schouder van mij Remi alleen in de zon zit te shinnen en de verre omtrek rond ons bankje alleen maar schaduw is. Bril kaput misschien? Gelukkig niet de mijne, Theo doet 't lekker zonder beslagen ramen vandaag. Zooooo blij mee......😍 net als met mijn gezelschap vandaag 🐖. Eén en al reuring, geklets, gezwets, zin en onzin, vakantieverhalen van iedereen en natuurlijk van onze oudere genen die volgende week samen in de bus naar Oostenrijk stappen. 


Wij stappen verder de zonneschijn in, over klinkerweggetjes met nog meer herfstige voorwerpen, kalebassen in soorten en maten. Gevolgd door nog meer paddenstoelen, met dak, zonder dak, echte en neppers, geel als boter maar zonder bezem, wit, bruin, donkerrood en ..... oranje! Kijk vooral het filmpje, dat stukje geluid wordt ook niet uitgewist zoals ik andere stukken wel in volume terugdraai of geheel naar nul schuif, want niet alles is goed voor jullie oortjes 🙉🙈🙊. BB's dag kan niet meer stuk, zij heeft het koraalzwammetje gespot, de mijne trouwens ook niet, want ik ben vandaag al tevreden dat BB weer eens mee is (met de cake). Goed, zij delegeert ons verder, neemt zelfs de regie in handen door mij op te dragen waar, wat en hoe er gefilmd moet/kan/mag worden en zo struinen we niet veel later langs de Hanninkgoot richting de Berkel. Het weer is inmiddels helemaal top, zon, zon en zon dat zelfs BB met korte blote armen loopt. Nu de benen nog 🤔, maar eerst weer op zoek naar een rustplekje. BB²⁾ zorgt goed voor zichzelf door voldoende pauzes in te lassen, zodat we samen de eindstreep ongeschonden overkomen. Met ferme tred stapt ze over het brede schouwpad langs het water. Wanneer ik weer eens ergens met m'n Apple ben blijven steken, om weet ik veel vast te leggen op de IPhone, heeft zij het bankje van de maand gevonden. Bij de splitsing met de Bolksbeek staat ie heerlijk in de zon op ons te wachten. Tijd voor rust, koffie, lunch en de afritsbokse. BB's piep'n verdwijnen in de tas en Luie Everdina krijgt ‘t er nog druk mee als ik de melkflessen zo zie 😂



Terwijl onze voetjes lekker kunnen luchten³⁾ verbazen wij ons dat het hier zo rustig is. Waar is iedereen? Helemaal op zo'n prachtige nazomerdag als deze? Tuurlijk, allemaal naar de supermarkt, stad, autowasstraat, markt of lekker aan de poets thuis ........of met den derriere op de tuinstoel 
😁 Prima! Blijven doen, want we love it dat niet iedereen ons wandelpad kruist. De laatste anderhalve km gaat verder langs de Berkel en al puzzelend met wat er nou eigenlijk op de vlaggen aan de overzijde des waters staat geschreven (hoezo kippig, hoezo nieuwe bril?) betreden we weer het asfalt en de weg die ons naar onze bolides leidt. En daar Prinsen een horecagelegenheid is, moeten we die natuurlijk ook weer sponseren en daar ben ik de beroerdste niet voor. We kletsen de laatste nieuwtjes nog even door, want 10 km is voor ons echt niet lang genoeg om alles wat een ieder weet of meegemaakt heeft gedeeld te hebben na zo'n lange tijd, en bij het afscheid spreken we af snel weer samen op pad te gaan. Het is even afwachten hoe BB zich gaat voelen na deze tocht, dus fingers crossed met z'n allen. Zeker daar het zo weer kerst 🎄(111 dagen nog maar 😮) is en ons jaar van de Camino dichterbij komt. Ik vond het een heerlijke dag. De route was mooi, zeker voor zo'n korte route, waar meestal niet al te veel variatie in zit, maar deze was afwisselt genoeg. 


De blog is nu bijna klaar, een paar laatste regels nog. Mijn filmpje hoop ik morgen te plaatsen, want die verdiend nog wat aandacht wat geluid 🐽 betreft. Er zal het één en ander geblurpd moeten worden, maar gelukkig heb ik daar een goed programmaatje voor 😄.

BB, bedankt! En doorrrr.....

Uitleg nodig? Klik op gekleurde woorden, da's serieuze info, onzinnige onzin, gezellig deuntje of simpel, gekkigheid.
Vragen? Stel ze gerust, maar laat even weten aan wie ik dan antwoord. 
Reacties? Altijd welkom! 
  

¹⁾ BB is altijd al erg in de war geweest als het om rechts of links gaat en zodoende is het bij ons, "mijn kant" = rechts en "jouw kant" = links. BB is dus links en da's weer een voordeel voor haar als we (eindelijk) volgend jaar de Camino van Porto naar Santiago de Compostella gaan lopen, dan hoeft ze er alleen maar voor te zorgen het water links te houden.
²⁾ BB heeft corona gehad vorig jaar en is nog steeds herstellende en dat gaat vreselijk traag, langzaam en met ups en downs. 
³⁾ Geef je voeten even wat frisse lucht als jij in de rust zit, ontdoe je desnoods ook nog van je sokken. Zo kun je ook asfaltbrand voorkomen/verminderen. Tevens is zweet en hitte de kans om blaren te lopen. En sowieso, je voeten zullen het heerlijk vinden!
⁴⁾ Soms is het beeld beter wanneer je gewoon via de link klikt naar YouTube. 





4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk verhaal om te lezen en wat geweldig dat Brigitte dit alweer kan��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig verhaal en mooi filmpje. Zo fijn voor "onze" BB dat dit weer lukt🥰
    Groetjes, Marjory

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank en "loop" hier af en toe weer eens binnen, er volgen meer verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert, bedankt!